Royal run '19

FAQ

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål. Finder du ikke svaret her, er du meget velkommen til at kontakte os.

Du kan desuden læse mere om alt det praktiske under det løbssted, hvor du deltager:

På de sider finder du også kontaktoplysninger, hvis du har uddybende spørgsmål.

Inden du går i gang med din tilmelding, så sørg for at læse denne guide igennem først. OBS - tilmeldingen er nu lukket!

Her på hjemmesiden kan du finde de nødvendige oplysninger, og som deltager har du desuden fået en række informationsmails med information om blandt andet startkort, afhentning af startnumre, starttidspunkt- og sted.

Tilmelding og levering

Hvordan tilmelder jeg mig Royal Run?
Tilmeldingen er nu lukket!  

Hvad koster det?

Se denne prisoversigt

Hvad dækker prisen over?

  • Startnummer med chip til tidtagning
  • Vand og forfriskning, når du kommer i mål. På 10 km er der også væskedepot på ruten.
  • Medalje
  • Royal Run t-shirt (Der er t-shirts til alle deltagere i Royal Run 2019. Vær dog opmærksom på, at nogle størrelser kan blive udsolgt. Ligeledes opfordrer vi til, at man henter sin t-shirt og startnummer så tidligt som muligt, når stederne åbner i dagene op til Royal Run. Det er nemlig først til mølle, så vi kan ikke garantere, at man får den ønskede størrelse, hvis man venter for længe. Og bemærk, at der kun er t-shirts til dem, der har købt startnummer. Der er altså ikke t-shirts til små børn i klapvogn/barnevogn, der ikke er tilmeldt, og der er heller ikke t-shirts til medhjælpere uden startnummer.)
  • Gratis fotos af dig fra løbet (gælder kun Aarhus, Aalborg, København/Frederiksberg og Færøerne).

Se i øvrigt vilkår og handelsbetingelser og privatlivspolitik.

Hvordan og hvornår får jeg mit startnummer?
Startnumre og t-shirts skal afhentes dér, hvor din by udleverer startnumre. Du kan finde dit afhentningssted og tidspunktet for, hvornår du kan hente dit startnummer på royalrun.dk under den by, du er tilmeldt. Udlevering af startnumre kræver fremvisning af startkort, som du modtog omkring ti dage før løbet sammen med information om din startgruppe og mange flere praktiske informationer. Startkortet kan printes og fremvises ved startnummerudleveringen, eller det kan fremvises på mobilenhed.

Læs mere om afhentningssteder og tidspunkter her:

Må en anden hente mit startnummer og min t-shirt for mig?
Ja, du kan sagtens lade en anden hente det for dig. Personen skal bare have dit startkort med - enten på print eller på mobil. 

Får jeg en t-shirt?
Ja. Der er t-shirts til alle deltagere i Royal Run 2019 (NYT: Se dog OBS nedenfor!). Vær dog opmærksom på, at nogle størrelser kan blive udsolgt. Ligeledes opfordrer vi til, at man henter sin t-shirt og startnummer så tidligt som muligt, når stederne åbner i dagene op til Royal Run. Det er nemlig først til mølle, så vi kan ikke garantere, at man får den ønskede størrelse, hvis man venter for længe.
Når du tilmelder dig, skal du under 'Indtast data' angive størrelse på din t-shirt. For at være sikker på, at du får en t-shirt i den rigtige størrelse, anbefaler vi, at du kigger i vores størrelsesguide. Det er nemlig ikke muligt at bytte til en anden størrelse senere.

OBS!: Vi er opmærksomme på, at der er udfordringer med t-shirts på nogen af løbsstederne. Det beklager vi meget. Det har på ingen måder været vores hensigt at ende i denne situation. Hvis du er berørt af dette, så opfordrer vi til, at du sender en mail til [email protected]. Så finder vi en løsning. Angiv venligst navn, startnummer og t-shirt-størrelse i din mail. 

Hvor får jeg min t-shirt?
T-shirten udleveres i forbindelse med afhentning af startnummer. Se ovenfor. 

Hvordan ser t-shirten ud, og hvilke modeller og størrelser findes der?
Du kan se t-shirten her.
Findes i herre-, dame- og børnestørrelser – se størrelsesguide 
100% polyester

Får alle en medalje?
Ja - både dem, der gennemfører One mile, og dem, der gennemfører 5 og 10 km.

Skal børn også have startnummer?
Hvis dit barn er fyldt 3 år eller er ældre, skal han eller hun tilmeldes og får startnummer, t-shirt og medalje. Børn under 3 år følger i udgangspunktet med gratis og får ikke startnummer, medalje og t-shirt.
Du kan dog godt vælge at tilmelde dit barn under 3 år, hvis du ønsker, at det skal have t-shirt og medalje.

Må jeg have barnevogn og klapvogn med?
På familie-milen må man gerne have klapvogn og barnevogn med. Disse starter blot op bagerst i feltet.

Hvad med børn i barnevogne - får de t-shirts og medaljer? 
Der er medaljer og t-shirts til alle børn, der er tilmeldt og har et startnummer. (Vær dog opmærksom på, at nogle t-shirt størrelser kan blive udsolgt. Ligeledes opfordrer vi til, at man henter sin t-shirt og startnummer så tidligt som muligt, når stederne åbner i dagene op til Royal Run. Det er nemlig først til mølle, så vi kan ikke garantere, at man får den ønskede størrelse, hvis man venter for længe.)

Kan jeg ændre i min tilmelding? 
Da vi har passeret 15. maj, kan du ikke længere redigere din tilmelding i forhold til distance, navn, t-shirt-størrelse, forventet løbetid, løbssted, e-mail, telefon, fødselsdag og køn. Se mere

Hvordan ændrer jeg startgruppe og starttidspunkt? 
Den startgruppe du er blevet tildelt, er den som du skal stille til start i. Fristen for ændringer er overskredet, da det kun var muligt indtil 15. maj.

Jeg er forhindret i at deltage. Kan jeg få mine penge retur?
Nej, din tilmelding er bindende - men inden 15. maj kunne du som informeret om ovenfor enten skifte distance eller overdrage din tilmelding til en anden person.

Jeg har ikke fået nogen kvittering eller en mail med mit startkort - hvad gør jeg?
Start med at tjekke dit spamfilter, måske kan du finde kvitteringen her. Har du stadig mod forventning ikke modtaget din kvittering umiddelbart efter dit køb, skal du kontakte Ultimate, der svarer på spørgsmål vedrørende dit køb. Du kan sende dem en mail på [email protected], så sørger de for at tjekke din bestilling og sende dig en kvittering. For alle spørgsmål, der ikke vedrører køb, skal du enten kontakte Royal Run eller din lokale løbsarrangør.

Hvordan tilmelder jeg en større gruppe?
Du kan købe max. 25 startnumre pr. ordre, og du kan godt lægge flere ordrer på hjemmesiden. Ønsker du at tilmelde over 250 personer, skal du kontakte [email protected], så behandler vi din ordre. OBS - tilmeldingen er nu lukket!

Kan jeg tilmelde mig og løbe med i flere byer?
Byernes planlægning tager ikke højde for, at man kan nå rundt i alle byer, og vi fra Royal Runs side kan ikke garantere, at du kan løbe med alle steder. Så det er dit eget ansvar at tjekke den enkelte bys planlægning for at se, om du kan nå at deltage flere steder.

Hvad får jeg med, når jeg tilmelder mig?
Startgebyret omfatter følgende:

  • Startnummer med chip til tidtagning
  • Vand og forfriskning, når du kommer i mål. På 10 km er der også væskedepot på ruten.
  • Medalje
  • Royal Run t-shirt (Der er t-shirts til alle deltagere i Royal Run 2019. Vær dog opmærksom på, at nogle størrelser kan blive udsolgt. Ligeledes opfordrer vi til, at man henter sin t-shirt og startnummer så tidligt som muligt, når stederne åbner i dagene op til Royal Run. Det er nemlig først til mølle, så vi kan ikke garantere, at man får den ønskede størrelse, hvis man venter for længe.Og bemærk, at der kun er t-shirts til dem, der har købt startnummer. Der er altså ikke t-shirts til små børn i klapvogn/barnevogn, der ikke er tilmeldt, og der er heller ikke t-shirts til medhjælpere uden startnummer.)
  • Gratis fotos af dig fra løbet (gælder kun Aarhus, Aalborg, København/Frederiksberg og Færøerne)

Se i øvrigt vilkår og handelsbetingelser og privatlivspolitik.

Hvornår lukker tilmeldingen? 

  • Færøerne: 30. maj 2019
  • Bornholm: 7. juni 2019 kl. 12.00  
  • Aarhus: 7. juni 2019 kl. 20.00
  • Aalborg: 7. juni 2019 kl. 20.00 
  • København/Frederiksberg: 7. juni 2019 kl. 20.00

Det praktiske på dagen

Hvordan er programmet for hele Royal Run?

Se program.

Hvordan ser ruten ud? 

Du finder placeringen for start og mål på dit løbsteds side på Royalrun.dk. Du har også mulighed for at se kort over ruterne:

Hvordan ser start- og målområdet ud? 

Se kort over områderne for dit løbssted her (Bornholm og Færøerne har ikke start- og målområdekort, da områderne er små):

Hvor finder jeg mere om de praktiske oplysninger for min by?
Det gør du her:

Hvor kan jeg se programmet for min by?
Du kan se programmerne på hvert løbssteds side:

Hvad skal jeg gøre med startnummeret?
Dit startnummer skal sættes på din trøje eller jakke med sikkerhedsnåle. Det skal sidde på maven og skal kunne ses tydeligt, og må altså ikke dækkes til af trøje eller jakke. Har du tilmeldt dig flere løb, er det vigtigt, at du kun bærer det startnummer, der passer til det løb, du deltager i. Du skal altså ikke have to startnumre på, hvis du ønsker korrekt tidtagning.

Hvad hvis jeg skal deltage i flere distancer? 

Ønsker du at deltage i flere miles på dagen, er det vigtigt, at du husker at have det startnummer på, der passer til den mile, du har tilmeldt dig. Hvis du ønsker korrekt tidtagning, skal du ikke løbe med begge startnumre på samtidig. Startnummeret med chip til den anden mile, du vil løbe, skal altså først tages på umiddelbart inden, du skal løbe det.

Er der forplejning?
Ja, alle deltagere får vand og forfriskning, når de kommer i mål. På 10 km er der væskedepot på ruten.

Hvordan finder jeg min løbegruppe?
Der vil være tydelige markeringer ved startområdet, så du kan finde den gruppe, du skal løbe eller gå med. Du vil senest en uge før løbet modtage mere praktisk information, hvor du blandt andet kan læse om din starttid og din startgruppe

Er det tilladt at løbe med babyjogger?
Deltagere med kørestol, babyjogger el. lign. skal stille op sidst i feltet i den kategori, de er tilmeldt.

Hvordan er parkeringsmulighederne ved løbet?
Vi anbefaler, at du lader bilen blive hjemme, da der bliver rift om pladsen i byerne. Du kan finde mere info om trafik- og beboerinformation under hver by.

Hvordan kommer jeg til at løbe med Kronprinsen eller Kronprinsessen?
Du kan ikke melde dig til at løbe sammen med dem, men ved at tilmelde sig Royal Run deltager man i det store folkelige møde med Kronprinsen og Kronprinsessen og får en forhåbentlig hyggelig og god dag sammen med familie, venner eller kolleger. (OBS - vær opmærksom på, at der ikke er kongelig deltagelse på Bornholm.)

Hvad går overskuddet fra billetsalget til?
Det er ikke meningen, at Royal Run skal generere et overskud. TrygFonden, Nordea-fonden og Novo Nordisk Fonden støtter Royal Run, og pengene går til alt det praktiske og administrative omkring løbet. I tilfælde af et overskud går pengene til Bevæg dig for livet, der arbejder for, at idræt bliver en del af hverdagen for en større del af danskerne. Kronprinsen er ambassadør for visionen 25-50-75, der har som mål, at i 2025 skal 75 procent af danskerne være idrætsaktive og 50 procent være medlem af en idrætsforening.

Må jeg have hund med?
Af hensyn til sikkerheden og trygheden for alle løbere er det ikke tilladt at løbe Royal Run med sin hund.

App

Findes der en Royal Run app?
Ja, det gør der. Den kan downloades i App Store og Google Play ved at søge på "Royal Run 19". Læs mere om, hvad app'en tilbyder her

Sikkerhed

Vi ønsker, at alle får en rigtig god oplevelse. Udvis derfor hensyn og giv plads til dine medløbere undervejs i løbet. Får du brug for hjælp, så tøv ikke med at henvende dig til de officials, samaritter eller læger, der er tilstede både i start/mål og ude på ruten. Bag på dit startnummer har du også mulighed for at oplyse om eventuelle helbredsmæssige problemer og anføre nærmeste kontaktperson.

Arrangørerne af Royal Run samarbejder tæt med politi, beredskab og myndigheder. Vi opfordrer til at være opmærksomme og underrette løbsledelse, officials eller politi, hvis du oplever mistænkelig adfærd. Undlad også at efterlade tasker uden opsyn, da dette kan skabe unødvendige problemer.

Fortræning

Kan jeg træne op til Royal Run sammen med andre?
Ja, der findes forskellige træningsforløb frem mod Royal Run: Se dem her 

Du kan også vælge at træne op på egen hånd med ét af vores personlige træningsprogrammer.

Det med småt

Du er meget velkommen til at læse vores vilkår og handelsbetingelser og privatlivspolitik.

Startkort

Alle deltagere har fået tilsendt et startkort ultimo maj via mail. Startkortet fungerer som en slags kvittering, som du skal fremvise, når du skal hente dit startnummer og din Royal Run t-shirt.

Hvis du ikke har mulighed for at printe startkortet, kan du også fremvise det på din smartphone.

Så hold øje med din indbakke, for her skulle dit startkort gerne ligge.

På siden for praktiske oplysninger under din by kan du se, hvor og hvornår du kan afhente startnummer og t-shirt. 

Hvis du ikke selv har mulighed for at afhente dit startnummer og din t-shirt, så kan du få en anden til det - så længe de bare har dit startkort med. Enten på print eller på mobil. 

Følg os på Facebook

Følg os på Facebook