Royal run '18

FAQ

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål. Finder du ikke svaret her, er du meget velkommen til at kontakte os.

Du kan desuden læse mere om alt det praktiske i den by, du deltager i:

På de sider finder du også kontaktoplysninger, hvis du har uddybende spørgsmål.

Inden du går i gang med din tilmelding, så sørg for at læse guiden igennem først. 

Hjemmesiden vil blive opdateret løbende, så du får de nødvendige oplysninger, og som deltager vil du desuden få en række informationsmails med information om blandt andet startkort, afhentning af startnumre, starttidspunkt- og sted.

Tilmelding og levering

Hvor længe er tilmeldingen åben?

Tilmeldingen til København/Frederiksberg og Odense lukkede d. 20. maj kl. 17.00 og til Aalborg, Aarhus og Esbjerg d. 20. maj kl. 23.59.

Hvordan tilmelder jeg mig Royal Run?
Tilmeldingen foregår på royalrun.dk, hvor du under ’tilmelding’ kan vælge, hvilken by du gerne vil løbe i. Når du er kommet ind på din favorit-bys tilmeldingsside, kan du tilmelde dig den gruppe, du mener, du hører til under. Vælg mellem 10 km (her er kun én gruppe, man kan tilmelde sig) eller One mile (1,609 km). One mile tilbyder følgende kategorier:

  • Familie-mile: Familie-milen er for hele familien 0-100 år. Her kan du løbe sammen med din søster, svoger, tante, nevø, farfar, mor og far. (Børn eller ældre, der skubbes i kørestol/klapvogn/barnevogn følger med gratis)
  • Børne-mile: For alle børn til og med 14 år (uden ledsager)
  • Motions-mile: Motions-milen inddeles i startgrupper: One mile for de rigtig hurtige løbere, One mile for motionsløberne, One mile for kørestolsbrugere, synshandicappede og lign. (para), og One mile for dem, der gerne vil gå ruten.

Ønsker du at deltage i flere miles på dagen, er det vigtigt, at du husker at have det startnummer på, der passer til den mile, du har tilmeldt dig. Hvis du ønsker korrekt tidtagning, skal du ikke løbe med begge startnumre på samtidig. Startnummeret med chip til den anden mile, du vil løbe, skal altså først tages på umiddelbart inden, du skal løbe det. 

Hvad koster det? 
Startnummer til 10 km-distancen koster 250 kroner, og startnummer til One mile-distancen koster 75 kroner, plus et administrationsgebyr på 15 kroner. Prisen dækker:

  • Startnummer med chip til tidtagning
  • Vand, frugt og protein-bolle når du kommer i mål. På 10 km er der også væskedepot.
  • Medalje
  • Royal Run t-shirt (Det er først til mølle, hvis du vil sikre dig den rigtige størrelse, da vi godt kan risikere at løbe tør for lige præcis din størrelse. Og bemærk, at der kun er t-shirts til dem, der har købt startnummer. Der er altså ikke t-shirts til små børn i klapvogn/barnevogn, og der er heller ikke t-shirts til medhjælpere uden startnummer.) 
  • Gratis fotos af dig fra løbet

Se i øvrigt vilkår og handelsbetingelser.

Hvordan og hvornår får jeg mit startnummer?
Startnumre og t-shirts skal afhentes dér, hvor din by udleverer startnumre. Du kan finde dit afhentningssted og tidspunktet for, hvornår du kan hente dit startnummer på royalrun.dk under den by, du er tilmeldt i. Udlevering af startnumre kræver fremvisning af startkort, som du modtager omkring to uger før løbet sammen med information om din startgruppe og mange flere praktiske informationer. Startkortet kan printes og fremvises ved startnummerudleveringen, eller det kan fremvises på mobilenhed.

Læs mere om afhentningssteder og tidspunkter her:

Hvor får jeg min t-shirt?

T-shirten udleveres i forbindelse med afhentning af startnummer. Se ovenfor. 

Hvordan ser t-shirten ud, og hvilke modeller og størrelser findes der? 

Du kan se t-shirten her.

T-shirten findes i følgende varianter:

One mile t-shirts:
Findes i herre-, dame- og børnestørrelser – se størrelsesguide
60% bomuld og 40% polyester

10 km t-shirts:
Findes i herre-, dame- og børnestørrelser – se størrelsesguide
100% polyester

Vælger du at ændre din distance fra 10 km-distancen til One mile-distancen, vil du få One mile t-shirten og ikke 10 km t-shirten, omvendt hvis du ændrer din distance fra One mile til 10 km, vil du have ret til den t-shirt, der følger med 10 km-distancen. Det er desværre ikke muligt at få 10 km t-shirten, hvis man er meldt til One mile-løbet. 

Hvordan ser medaljen ud? 

Du kan se den her.

Få alle en medalje?

Ja - både dem, der gennemfører One mile, og dem gennemfører 10 km.

Kan en anden løbe med mit startnummer?
Det er ikke længere muligt at overdrage sit startnummer til en anden person.

Kan jeg ændre i min tilmelding?
Med under tre uger til løbsdag er det på grund af tekniske og administrative årsager desværre ikke længere muligt at ændre distance, løbsby, navn, startheat (mile), forventede løbstid (10 km.) og størrelse på t-shirt.

Kan jeg ændre i mine kontaktoplysninger? 
Du har stadig mulighed for at ændre dine kontaktoplysninger herunder e-mail og tlf. nummer. Det gør du ved at logge ind på din tilmeldingsprofil og ændre disse.

Kan jeg fortryde mit køb?
I henhold til Forbrugeraftaleloven om handel på internettet har du ingen fortrydelsesret, da rekreative fritidsaktiviteter ikke fremgår af aftalen.

Jeg har ikke fået nogen kvittering, hvad gør jeg?
Start med at tjekke dit spamfilter, måske kan du finde kvitteringen her. Har du stadig mod forventning ikke modtaget din kvittering umiddelbart efter dit køb, skal du kontakte Ultimate, der svarer på spørgsmål vedrørende dit køb. Du kan sende dem en mail på [email protected], så sørger de for at tjekke din bestilling og sende dig en kvittering. For alle spørgsmål, der ikke vedrører køb, skal du enten kontakte Royal Run eller din lokale løbsarrangør. 

Hvordan køber jeg et gavekort til Royal Run?
Du kan købe et gavekort via hjemmesiden. Tryk på 'tilmeld', vælg den by vedkommende skal løbe i, og tryk 'tilmeld' igen. Du kommer ind på en ny side, hvor du nederst trykker på 'køb gavekort'. Når du har gennemført betalingen, modtager du et print-selv gavekort, hvor du finder en voucher-kode, som skal bruges ved den endelige tilmelding, som den der modtager gavekortet, selv skal lave. Gavekortet gælder til den 20. maj kl. 23:59.

Hvordan tilmelder jeg en større gruppe?
Du kan købe max 25 startnumre pr. ordre, og du kan godt lægge flere ordrer på hjemmesiden. Ønsker du at tilmelde over 250 personer, skal du kontakte [email protected], så behandler vi din ordre.

Kan jeg tilmelde mig og løbe med i flere byer?
Byernes planlægning tager ikke højde for, at man kan nå rundt i alle byer, og vi fra Royal Runs side kan ikke garantere, at du kan løbe med i alle byer. Så det er dit eget ansvar at tjekke den enkelte bys planlægning for at se, om du kan nå at deltage alle fem steder.

Hvad får jeg med, når jeg tilmelder mig?
Startgebyret omfatter følgende:

  • Startnummer med chip til tidtagning
  • Vand, frugt og protein-bolle når du kommer i mål. På 10 km er der også væskedepot.
  • Medalje
  • Royal Run t-shirt (Det er først til mølle, hvis du vil sikre dig den rigtige størrelse, da vi godt kan risikere at løbe tør for lige præcis din størrelse. Og bemærk, at der kun er t-shirts til dem, der har købt startnummer. Der er altså ikke t-shirts til små børn i klapvogn/barnevogn, og der er heller ikke t-shirts til medhjælpere uden startnummer.) 
  • Gratis fotos af dig fra løbet

Se i øvrigt vilkår og handelsbetingelser.

Hvordan ser ruten ud?
Du finder placeringen for start og mål på din bys side på Royalrun.dk. En beskrivelse af ruterne kan du se her. Ruterne offentliggøres i starten af maj. 

Det praktiske på selve dagen

Hvor finder jeg mere om de praktiske oplysninger for min by?

Det gør du her:

Hvor kan jeg se programmet for min by? 

Det kan du her:

Hvad skal jeg gøre med det startnummer, jeg har hentet?
Dit startnummer skal sættes på din trøje eller jakke med sikkerhedsnåle. Det skal sidde på maven og skal kunne ses tydeligt, og må altså ikke dækkes til af trøje eller jakke. Har du tilmeldt dig flere løb, er det vigtigt, at du kun bærer det startnummer, der passer til det løb, du deltager i. Du skal altså ikke have to startnumre på, hvis du ønsker korrekt tidtagning.

Er der forplejning?

Ja, alle deltagere får vand, bolle og frugt, når de kommer i mål. 

Er det muligt at få opbevaret bagage under løbet?
Det er muligt at få din bagage opbevaret i alle byer. Gå ind på din bys side og vælg praktiske oplysninger. Her kan du læse om, hvor der er opbevaring af dine ting i den by, du skal løbe eller gå i.

Hvordan finder jeg min løbegruppe?
Der vil være tydelige markeringer ved startområdet, så du kan finde den gruppe, du skal løbe eller gå med. Du vil senest en uge før løbet modtage mere praktisk information, hvor du bl.a. kan læse om din starttid og din startgruppe

Er det tilladt at løbe med babyjogger?
Deltagere med kørestol, babyjogger el. lign. skal stille op sidst i feltet i den kategori, de er tilmeldt. Vær opmærksom på, at kørestolsbrugere også kan tilmelde sig en særlig One mile - Para startgruppe. 

Hvordan er parkeringsmulighederne ved løbet?
Du kan læse om parkeringsforhold for din by inde på Royalrun.dk, hvis du klikker på den by, du skal deltage i, men forvent at der vil være rift om pladserne.

Hvordan kommer jeg til at løbe med Kronprinsen?
Royal Run er den store folkelige fejring af Kronprinsen med løb og bevægelse som omdrejningspunkt, når han fylder 50 år.  

Du kan ikke melde dig til at løbe sammen med ham, men ved at tilmelde sig Royal Run deltager man i den store folkelige fejring af Kronprinsen og får en forhåbentlig hyggelig og god dag sammen med familie, venner eller kolleger. Kronprinsen får nemlig travlt den dag, fordi han skal nå rundt til fem byer og vil derfor kun være kort tid i hver Royal Run-by, før han skal videre. Kronprinsens tidsplan vil blive offentliggjort før Royal Run, hvor man vil kunne se, hvornår han er i hver by, så man kan ønske ham tillykke, når han kommer til byen.

Hvad går overskuddet fra billetsalget til?
Det er ikke meningen, at Royal Run skal generere et overskud. TrygFonden og Nordea-fonden støtter Royal Run, og pengene går til alt det praktiske og administrative omkring løbet. I tilfælde af et overskud går pengene til Bevæg dig for livet, der arbejder for, at idræt bliver en del af hverdagen for en større del af danskerne. Kronprinsen er ambassadør for visionen 25-50-75, der har som mål, at i 2025 skal 75 procent af danskerne være idrætsaktive og 50 procent være medlem af en idrætsforening. 

Må jeg have hund med?
Af hensyn til sikkerheden og trygheden for alle løbere, er det ikke tilladt at løbe Royal Run med sin hund. 

App

Findes der en Royal Run app?

Ja, det gør der. Du kan downloade den i App Store og Google Play ved at søge på "Royal Run 18". Læs mere om app'en her

Sikkerhed

Vi ønsker, at alle får en rigtig god løbsoplevelse. Udvis derfor hensyn og giv plads til dine medløbere undervejs i løbet. Får du brug for hjælp undervejs, så tøv ikke med at henvende dig til de officials, samaritter eller læger, der er tilstede både i start/mål og ude på ruten. Bag på dit startnummer har du også mulighed for at oplyse om eventuelle helbredsmæssige problemer og anføre nærmeste kontaktperson. 

Arrangørerne af Royal Run samarbejder tæt med politi, beredskab og myndigheder. Vi opfordrer til at være opmærksomme og underrette løbsledelse, officials eller politi, hvis du oplever mistænkelig adfærd. Undlad også at efterlade tasker uden opsyn, da dette kan skabe unødvendige problemer. 

Fortræning

Kan jeg træne op til Royal Run sammen med andre?

Ja, der findes forskellige træningsforløb frem mod Royal Run - se fortræningshold her

Eller du kan træne op på egen hånd med ét af vores personlige træningsprogrammer.

 

Startkort

Alle deltagere får tilsendt et startkort. Startkortet fungerer som en slags kvittering, som du skal fremvise, når du skal hente dit startnummer og din Royal Run t-shirt.

Hvis du ikke har mulighed for at printe startkortet, kan du også fremvise det på din smartphone.

Så hold øje med din indbakke, for her skulle dit startkort gerne ligge.

Du kan se i praktiske oplysninger under din by, hvor og hvornår du kan afhente startnummer og t-shirt. 

Følg os på Facebook

Følg os på Facebook