1.1 Disse købsbetingelser (”Købsbetingelser”) gælder, når du foretager et køb på https://billetskyen.dk/event/415/app/shop (“websiden”). Når du foretager et køb på websiden, indgås der en aftale mellem dig og Royal Run med cvr nr. 56 80 83 10 og adresse Brøndby Stadion 20, 2605 Brøndby (” Royal Run”, ”os” eller ”vi ”).
1.2 Du kan kontakte os på [email protected] eller telefon 63 20 61 61.
2.1 Royal Run sælger til privatpersoner, virksomheder og myndigheder. Når du foretager et køb på websiden, accepterer du disse Købsbetingelser, som gælder for alt vores salg.
2.2 Når du har gennemført et køb, modtager du en kvittering på den e-mailadresse, du har oplyst i forbindelse med købet. Kvitteringen er en bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre.
3.1 Ved bestilling gælder de priser, der er anført på websiden på bestillingstidspunktet. Alle priser er opgivet i danske kroner, inkl. moms.
3.2 Reservation af beløb. Betaler du med et betalingskort, såsom VISA, Mastercard eller Dankort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil: 1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
4.1 Vi sender kun pakker til pakkeshop. Du vælger selv i kassen den pakkeshopudbyder du ønsker. Du finder oplysninger om dine muligheder på websiden og i kassen.
4.2 Leveringstiden er 5-9 hverdage. Vi tilstræber altid at levere din ordre inden for det anslåede antal arbejdsdage for levering, som er anført på websiden og i din ordrebekræftelse.
4.3. Ejendomsretten og risikoen for produkterne overgår fra Royal Run til dig som kunde, når du har modtaget produkterne fra transportøren.
Det er dit ansvar at hente din pakke i overensstemmelse med den information, du modtager i forbindelse med levering. Pakker, som ikke er afhentet inden den dato, der er anført i leveringsmeddelelsen, vil blive returneret til vores lager. Vi opkræver de reelle omkostninger der er forbundet med at pakken kommer retur til os.
6.1 I henhold til gældende EU-forbrugerbeskyttelseslovgivning har du ret som forbruger til at annullere dit køb inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en person, der handler på dine vegne, modtog den vare, du har købt på websiden.
6.2 Når du udnytter din lovbestemte 14 dages fortrydelsesret, har du ret til at åbne indpakningen og undersøge varen i det nødvendige omfang for at fastslå dens art, egenskaber og funktion. I sådanne tilfælde har du ret til fuld tilbagebetaling, hvis du giver os meddelelse herom senest 14 dage efter den dag, hvor du modtog varen. Hvis du benytter din fortrydelsesret skal du sende varen retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato du har givet os besked om fortrydelsen. Hvis du håndterer varen i større omfang end nødvendigt for at fastslå dens art, egenskaber og funktion, har vi ret til at fratrække et beløb i den refunderede betaling. Du kan læse mere om betydningen af dette i pkt. 8.17.
6.3 Hvis du gør brug af fortrydelsesretten, og sender alle varer i en ordre retur (en fuld returnering), refunderer vi alle betalinger vi har fået fra dig, inklusiv leveringsomkostninger, med følgende begrænsning: vi refunderer kun prisen for vores standard leveringsmetoder uden ekstra omkostninger forårsaget af dit tilvalg af andre leveringsmetoder. Vores standardleveringsmetoder er de billigste muligheder som vises i kassen. Køber står selv for omkostningen til returforsendelsen.
For at vi har garanti for at modtage returneringer, er det vigtigt, at du bruger PostNord eller GLS som fragtfirma. På denne måde er vi sikret, at vi modtager din pakke. Vi modtager ikke pakker sendt til nærliggende pakkeshops.
Vælger du at bruge DAO kan vi ikke stille garanti for, at vi har modtaget pakken, eftersom DAO leverer udenfor vores åbningstider og vælger at stille pakken uden opsyn. Derfor har vi ikke mulighed for at refundere indkøb, som vi IKKE har modtaget.
6.4 Hvis du gør brug af fortrydelsesretten for enkelte varer som er del af en ordre (en delvis returnering), refunderer vi ikke leverings-, eller håndteringsomkostninger, udover eventuelle obligatorisk tilstødende omkostninger du har haft specifikt for det pågældende produkt, såsom håndteringsgebyret for større/tungere produkter.
6.5 Bestemmelserne gælder for returnering af alle produkter fra Royal Runs sortiment.
6.6 Du som kunde står selv for udgiften for returforsendelsen, når du udnytter din fortrydelsesret eller ret til returnering. Vores returadresse er Danmarks Idrætsforbund – Royal Run, Brøndby Stadion 20, 2605 Brøndby, Danmark. Du er altid ansvarlig for tab eller skader under returforsendelsen, som skyldes, at du har optrådt forsømmeligt, for eksempel i valget af fragtmand eller ved adressemærkningen eller indpakningen af varen.
6.7 Justitsministeriets standardformular for udnyttelse af fortrydelsesretten finder du her eller nederst i disse Købsbetingelser (vores kontaktoplysninger er angivet i pkt. 1.2). Du kan også kontakte os via kontaktformularen på websiden, ved at kontakte os via e-mail eller telefon på de kontaktoplysninger, der er angivet i pkt. 1.2. Her findes mere detaljerede oplysninger om, hvordan du kan udnytte din fortrydelsesret.
6.8 Du kan benytte Justitsministeriets standardformular for udnyttelse af fortrydelsesretten, som du finder her eller nederst i disse Købsbetingelser (vores kontaktoplysninger er angivet i pkt. 1.2). Du kan også kontakte os via kontaktformularen på websiden eller ved at kontakte os via e-mail eller telefon på de kontaktoplysninger, der er angivet i pkt. 1.2. Her findes mere detaljerede oplysninger om, hvordan du kan udnytte din fortrydelsesret.
6.9 Hvis du udnytter din fortrydelsesret inden for 14 dage, har vi ret til at fratrække et beløb, hvormed værdien af varen er blevet reduceret, såfremt du har brugt varen mere end nødvendigt for at fastslå dens art, egenskaber og funktion. Fradraget sker i forhold til varens værdi på returneringstidspunktet sammenlignet med den oprindelige værdi på købstidspunktet.
6.10 Når du udnytter din fortrydelsesret inden for 14 dage, vil vi via vores betalingsudbyder refundere din betaling inden for 14 dage fra den dag, du meddelte os, at du ønsker at annullere købet eller udnytte din ret til returnering. Vi refunderer dog ikke betalinger, før vi har modtaget den returnerede vare. Vi refunderer betalingen til dig ved brug af samme betalingsmetode, som du valgte på købstidspunktet, medmindre andet er aftalt. Alt efter hvilken betalingsmulighed, du vælger på købstidspunktet, kan det tage et par dage ekstra, før vores betalingsudbyder administrerer tilbagebetalingen.
7.1 Hvis der er noget galt med din vare, har du ret til at klage over den mangelfulde vare i overensstemmelse med ufravigelig forbrugerbeskyttelseslovgivning, som er gældende i det land, hvor du har din sædvanlige bopæl. Du, som bor i Danmark, har ret til at reklamere i 24 måneder fra datoen for modtagelse af varen.
7.2 Hvis du ønsker at klage over en vare, anbefaler vi, at du kontakter os via kontaktformularen på websiden eller pr. e-mail via de kontaktoplysninger, der er anført i pkt. 2. Vores kundeservice vil da hjælpe dig yderligere med din reklamation. Vores returadresse er Danmarks Idrætsforbund – Royal Run, Brøndby Stadion 20, 2605 Brøndby. Hvis du ønsker at reklamere over en vare, bedes du kontakte os hurtigst muligt efter, at du har opdaget manglen. En reklamation inden for to måneder efter, at du har konstateret manglen, vil altid blive opfattet som værende fremsat inden for rimelig tid.
7.3 Når den vare, der reklameres over, er modtaget, og det er fastslået, at reklamationen er berettiget, refunderer vi betalingen til dig i overensstemmelse med gældende lovgivning. Det betyder, at den mangelfulde vare vil blive udbedret, eller at vi erstatter varen med en ny. Hvis ingen af disse muligheder eksisterer, har du ret til at forlange et nedslag i prisen svarende til fejlen eller manglen eller til at annullere købet i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du har også ret til godtgørelse for den skade, du er blevet påført, i overensstemmelse med gældende lovgivning. Bemærk, at vi har ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at varen ikke er mangelfuld ifølge gældende lovgivning. Hvis kravet ikke er berettiget i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning, har vi ret til at opkræve et gebyr på DKK 199 svarende til vores omkostninger ved forsendelse af varen.
8.1 Hvis der er en mangel ved din vare, eller hvis levering er forsinket, er vi ansvarlige for den skade, du måtte have lidt som følge af manglen eller forsinkelsen i overensstemmelse med gældende ufravigelig forbrugerbeskyttelseslovgivning. Vi er dog kun ansvarlige for skader i det omfang, du har truffet alle rimelige foranstaltninger med henblik på at begrænse skaden. Vi er derfor ikke ansvarlige for skader, som du kunne have undgået ved at træffe rimelige foranstaltninger.
8.2 Vi er ikke ansvarlige for skader, som skyldes uforudsete omstændigheder, der er uden for vores kontrol; for eksempel krig, naturkatastrofer eller epidemier, der af WHO karakteriseres som pandemier, og som vi ikke med rimelighed kunne have forudset (Force Majeure). Du har dog altid ret til at annullere dit køb i overensstemmelse med ufravigelig forbrugerbeskyttelseslovgivning.
9.1 Vi har ret til at ændre disse Købsbetingelser, men de Købsbetingelser, du har godkendt på købstidspunktet, vil altid finde anvendelse på det pågældende køb. Alle ændringer vil fremgå af den senest offentliggjorte version af Købsbetingelserne på websiden. Ændringer træder i kraft fra det tidspunkt, hvor du har accepteret Købsbetingelserne, dvs. når du foretager et nyt køb på websiden.
9.2 Disse Købsbetingelser fortolkes og finder anvendelse i overensstemmelse med dansk ret. Hvis en bestemmelse i Købsbetingelserne anses for ugyldig eller ikke kan håndhæves af en kompetent domstol, myndighed eller alternativt tvistløsningsorgan, forbliver de øvrige dele af bestemmelsen og alle øvrige bestemmelser i disse Købsbetingelser gyldige og kan håndhæves fuldt ud i overensstemmelse med gældende lovgivning.
10.1 Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller klager vedrørende din ordre. Du kan let kontakte os via de kontaktoplysninger, der er anført øverst i Købsbetingelserne.
10.2 Hvis det ikke lykkes os at finde en tilfredsstillende løsning, kan du, hvis betingelserne er opfyldt, indgive en klage til Forbruger Europa (ECC-Net).
10.3 Du har også ret til at klage gennem EU’s webbaserede tvistbillæggelsesplatform, som du kan tilgå her.
10.4 Uanset ovenstående kan eventuelle tvister også indbringes for en relevant domstol.