Royal run '19

Træn op til Royal Run

Du kan træne op til Royal Run i enten uformelle fællesskaber eller i gå- og løbeklubber. Du kan også vælge at følge et af vores træningsprogrammer.

Grundet COVID-19 anbefaler vi, at man følger sundhedsmyndighedernes retningslinjer for udendørs idrætter. Herunder:

  • At man ikke samles flere end 10 personer i gå- og løbefællesskaberne.
  • At man holder afstand på 2 meter til andre personer.
  • At man er særlig opmærksom på håndhygiejne – brug håndsprit, hvis der ikke er mulighed for at vaske hænder med vand og sæbe.
  • At host eller nys sker i albuen eller i et papirlommetørklæde.
  • Medbring egne drikkevarer hjemmefra.
  • At man holder sig hjemme, hvis man har symptomer som for eksempel feber, hoste, muskelømhed – og gå straks hjem selv ved milde symptomer. 

Vi følger og opdaterer om situationen her.

ROYAL RUNNERS

65 steder i Danmark er der ROYAL RUNNERS-fællesskaber, som laver dedikeret træning frem mod Royal Run. Fællesskaberne er baseret på de klassiske Royal Run-værdier, og det er derfor det sociale aspekt og den gode oplevelse, der er i højsædet. Alle er velkomne i disse fællesskaber, som også fortsætter efter Royal Run 2020.

Klik ind på kortet nedenunder og se, om der er ROYAL RUNNERS nær dig.

Træning i gå- og løbeklubber

I tæt samarbejde med DGI Landsdelene og lokale gå- og løbeklubber udbydes der Royal Run-træning i månederne op til Royal Run. Det varierer fra klub til klub, hvilke distancer de træner op til, og om de både har løb og gang. 

Klik ind på kortet og se, om der en klub nær dig, og hvad de tilbyder.

De blå ikoner er løbetræning, de grønne ikoner er gangtræning, og de røde ikoner er ROYAL RUNNERS

Personlige træningsprogrammer

Hvis du hellere vil træne op på egen hånd eller med en ven, så kan du bruge ét af vores træningsprogrammer. 

Vi har i samarbejde med løbeeksperterne Thomas Nolan, Henrik Them og David Møller udviklet en række programmer, der kan træne dig op til at blive klar til at deltage i Royal Run på en af de tre Royal Run-distancer: One mile, 5 km og 10 km.

Du kan vælge imellem 12, 8, 6 eller 4 ugers programmer, og der er både programmer for nybegyndere, letøvede og øvede.