Royal run '19

Træn op til Royal Run

Du kan træne op til Royal Run i uformelle fællesskaber sammen med vores ROYAL RUNNERS. Op til Royal Run kan du også træne op i gå- og løbeklubber. Foretrækker du at træne alene, kan du vælge at følge et af vores træningsprogrammer.

Grundet COVID-19 anbefaler vi, at man følger sundhedsmyndighedernes retningslinjer for udendørs idrætter. Herunder:

  • Undgå fysisk kontakt med andre medlemmer - og hold afstand undervejs på løbe- og gåturen
  • At man er opmærksom på håndhygiejne – brug håndsprit, hvis der ikke er mulighed for at vaske hænder med vand og sæbe
  • At host eller nys sker i albuen eller i et papirlommetørklæde
  • Medbring egne drikkevarer hjemmefra
  • At man holder sig hjemme, hvis man har symptomer som for eksempel feber, hoste, muskelømhed – og gå straks hjem selv ved milde symptomer

ROYAL RUNNERS

Omkring 50 steder i Danmark er der ROYAL RUNNERS-fællesskaber, som laver dedikeret træning frem mod Royal Run. Fællesskaberne er baseret på de klassiske Royal Run-værdier, og det er derfor det sociale aspekt og den gode oplevelse, der er i højsædet. Alle er velkomne i disse fællesskaber, som også fortsætter efter Royal Run 2021.

Se en præsentation af nogle af ROYAL RUNNERS-fællesskaberne her - eller klik ind på kortet nedenunder og se, om der er ROYAL RUNNERS nær dig.

Træning i gå- og løbeklubber

I tæt samarbejde med DGI Landsdelene og lokale gå- og løbeklubber udbydes der Royal Run-træning i månederne op til Royal Run.

Personlige træningsprogrammer

Hvis du hellere vil træne op på egen hånd eller med en ven, så kan du bruge ét af vores træningsprogrammer. 

Vi har i samarbejde med løbeeksperterne Thomas Nolan, Henrik Them og David Møller udviklet en række programmer, der kan træne dig op til at blive klar til at deltage i Royal Run på en af de tre Royal Run-distancer: One mile, 5 km og 10 km.

Du kan vælge imellem 12, 8, 6 eller 4 ugers programmer, og der er både programmer for nybegyndere, letøvede og øvede.