Odense klar med et festligt underholdningsprogram til Royal Run 21. maj

Der bliver ikke tid til at kede sig for hverken deltagere eller tilskuere til Royal Run i Odense mandag 21. maj. Langs begge de to ruter, der danner ramme om Kronprinsens 50 års løbefest, vil der være massevis af underholdning.

Til Royal Run Odense vil Kongens Have være omdannet til én stor fødselsdagsfest hele 2. pinsedag.

Royal Run er et landsdækkende løb i anledning af Kronprinsens 50 års fødselsdag. Alle har mulighed for at løbe eller gå med i en af landets fem største byer: Aalborg, Aarhus, Esbjerg, Odense og København. Kronprinsen begynder sin dag med "One mile" (1,609 kilometer) i de fire første byer og afrunder festen med at løbe 10 kilometer i København.

Odense og de fire andre Royal Run-byer er nu klar med et spækket underholdningsprogram, der vil være med til at skabe en gigantisk, landsdækkende fødselsdagsfest for Kronprinsen og hele Danmark.

Bag Royal Run står DIF, DGI og Dansk Atletik Forbund. Eventen arrangeres i regi af Bevæg dig for livet - Danmarks største idrætsvision, som støttes af Nordea-fonden og TrygFonden.

Royal Run Odense arrangeres lokalt af Odense Kommune, Sport Event Fyn og Odense Atletik.

I Odense sætter byen fokus på Kronprinsens liv, fra han mødte Kronprinsessen under OL i Sydney og frem til i dag. Derfor deltager ikke færre end 44 OL-atleter i Odenses fejring af Kronprinsen. Blandt andet Rikke Hørlykke, Eskild Ebbesen og Peter Gade vil løbe One mile i Odenses gader. Odenses borgmester glæder sig til at byde velkommen til løbere, publikum og OL-atleter.

"I Odense er vi klar med en løbefest midt i byen for at fejre Kronprinsens 50-års fødselsdag.
Kongens Have vil være omdannet til en fødselsdagsfest med musik og aktiviteter for børn og voksne hele dagen. Jeg håber, at rigtig mange vil lægge vejen forbi og feste med. Både dem der skal løbe, og dem der hellere vil heppe og være med til at fejre Danmarks næste konge", siger Odenses borgmester, Peter Rahbæk Juel.

Arrangørerne af Royal Run Odense har sammensat underholdningsprogrammet ud fra tanken om, at der skal være underholdning for alle. Det samlede underholdningsprogram for Royal Run Odense ser således ud:

Start og mål område:

• Danmarks største brunsvigermand serveres for deltagerne
  • ReMida laver aktiviteter for børn -center for kreativ genbrug
  • Ungdommens Røde Kors laver aktiviteter for børn og unge -tombola, ansigtsmaling med royalt tema samt quiz

Musikprogram:

• DJ Av goddaw
  • Bjørnetjensten
  • Børnekor synger
  • Hapengoods

Langs ruten:

• Det Nordatlantiske Hus/Det Grønlandske Hus heppezone