Tidligere danske OL-atleter deltager i Royal Run

Eskild Ebbesen, Rikke Hørlykke, Peter Gade, Mie Ø. Nielsen og Mark O. Madsen er bare nogle af de store navne inden for den danske sportsverden, der har meldt deres ankomst til Royal Run den 21. maj 2018.

Det bliver et stjernespækket hold af tidligere OL-atleter, der tager del i den store folkefest Royal Run, der afholdes i landets fem største byer i anledning af Kron-prinsens 50 års fødselsdag 2. pinsedag.

Det er Royal Run-byen Odense, der bliver vært for en større gruppe tidligere danske OL-atleter, der har takket ja til at deltage i festlighederne.

Blandt atleterne finder man blandt andre Peter Gade, Eskild Ebbesen, Mark O Madsen, Mie Østergaard Nielsen, Chris Anker Sørensen og Rikke Hørlykke:

”Jeg glæder mig meget til at opleve stemningen under selve løbet - men mest til gensynet med tidligere holdkammerater, trænere og ikke mindst Kronprinsen, som også var tilstede i Athen, da vi vandt OL guldet,” lyder det fra Rikke Hørlykke, der sammen med Danmarks øvrige jernhårde ladies vandt OL i håndbold Athen i 2004.

Kronprinsen løber One mile (1,609 km) i Aalborg, Aarhus, Esbjerg, Odense og slutter af med 10 km i København/Frederiksberg. I Odense fejrer man især Kron-prinsens idrætsmæssige bedrifter, hvor han som bekendt har taget stor del i OL blandt andet som IOC-medlem.

”Idræt, herunder OL, spiller en stor rolle i Kronprinsens liv, og vi i sportens ver-den er taknemmelige for den indsats, han yder. Så selvfølgelig skulle han også fejres for denne del under Royal Run. Det, at vi får samlet så stor en gruppe tidli-gere OL-atleter i Odense vil helt sikkert få en stor betydning for løbet i byen, hvor nogle af de største sportsstjerner vil tage aktivt del i festlighederne”, siger Jakob Larsen, direktør for Dansk Atletik Forbund (DAF), der er én af de tre organisatio-ner bag Royal Run.

Udover Dansk Atletik Forbund, står Danmarks Idrætsforbund og DGI bag eventen. Royal Run arrangeres i regi af Bevæg dig for livet – Danmarks største idræts-vision, som støttes af Nordea-fonden og TrygFonden.

• Dato: Mandag den 21. maj 2018 (2. pinsedag)
  • Deltagergebyr: One mile: 75 kr. – 10 km: 250 kr
  • Tilmelding: Royalrun.dk

Lokale arrangører for Royal Run i de fem byer:

• Aalborg Kommune, Aalborg Atletik og Motion og DGI Nordjylland
  • Aarhus Kommune og Aarhus 1900
  • Esbjerg Kommune og Esbjerg Atletik og Motion
  • Odense Kommune og Odense Atletik/OGF
  • Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune og SPARTA Atletik og Motion

Kontakt:

• Charlotte Brix Andersen, kommunikationschef Danmarks Idrætsforbund: 40 35 34 31
  • Jakob Larsen, direktør i Dansk Atletik Forbund: 29 44 43 32