Royal Run: One mile udsolgt i Aarhus!

Rigtig mange østjyder har valgt at fejre H.K.H. Kronprinsens 50 års fødselsdag med deltagelse i One mile-distancen til Royal Run mandag 21. maj (2. pinsedag). Arrangørerne opfordrer dem, der ikke nåede at tilmelde sig den 1,609 km lange distance til enten at kaste sig ud i en 10 km eller deltage i One mile i en af landets andre Royal Run-byer: Aalborg, Esbjerg, Odense eller København/Frederiksberg.

Det går stærkt i disse dage med tilmeldingerne til Royal Run i hele landet. Danmarks næststørste by kan nu melde udsolgt til One mile distancen, idet samtlige 5.000 startnumre til den 1,609 km lange rute gennem Aarhus’ gader 21. maj er afsat.

I resten af landet tikker tilmeldingerne ligeledes ind i højt tempo i disse dage til Kronprinsens 50 års løbefest. Bag Royal Run står DIF, DGI og Dansk Atletik Forbund. Eventen arrangeres i regi af Bevæg dig for livet – Danmarks største idrætsvision, som støttes af Nordea-fonden og TrygFonden.

Arrangørerne af Royal Run er yderst tilfredse med den store interesse og anbefaler alle østjyder, der ikke har nået at tilmelde sig milen, at tilmelde sig milen i en af landets andre fire Royal Run –byer: Aalborg, Esbjerg, Odense eller København/Frederiksberg, hvor der stadig er plads på One mile distancen. Eller at kaste sig ud i 10 km, hvor der stadig er ledige pladser.

“Vi er meget glade for interessen for at være med i Royal Run’s aktive fejring af Kronprinsen. Med mere end 20.000 tilmeldte på mile distancen og udsolgt i Aarhus må vi jo sige, at danskerne har taget denne lidt uvante distance til sig. Det er vi naturligvis glade for, da det jo netop var formålet at give alle, uanset træning, en mulighed for at være med den 21. maj.” udtaler direktør i Dansk Atletik Forbund, Jakob Larsen.

Til de der ikke har mod på at fejre Kronprinsen med en gå- eller løbetur, er det oplagt at deltage i Royal Run langs sidelinjen, hvor der vil være rig mulighed for at heppe på Kronprinsen. Vi offentliggør de fem byers underholdningsprogrammer om få uger.

Royal Run er et landsdækkende løb i anledning af Kronprinsens 50 års fødselsdag. Alle har mulighed for at løbe eller gå med i en af landets fem største byer: Aalborg, Aarhus, Esbjerg, Odense og København. Kronprinsen begynder sin dag med ”One mile” (1,609 kilometer) i de fire første byer og afrunder festen med at løbe 10 kilometer i København.

• Dato: Mandag den 21. maj 2018 (2. pinsedag)
  • Deltagergebyr: One mile: 75 kr. – 10 km: 250 kr.

Lokale arrangører for Royal Run i de fem byer:

• Aalborg Kommune, Aalborg Atletik og Motion og DGI Nordjylland
  • Aarhus Kommune og Aarhus 1900
  • Esbjerg Kommune og Esbjerg Atletik og Motion
  • Odense Kommune og Odense Atletik/OGF
  • Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune og SPARTA Atletik og Motion

royalrun.dk, Facebook.com/royalrundanmark og Instagram/royalrundanmark

Kontakt:

• Charlotte Brix Andersen, kommunikationschef Danmarks Idrætsforbund: 40 35 34 31
  • Jakob Larsen, direktør i Dansk Atletik Forbund: 29 44 43 32