Royal Run: Trafikale ændringer i Esbjerg mandag 21. maj (2. pinsedag)

I forbindelse med Royal Run mandag 21. maj vil der være nogle trafikale ændringer i Esbjerg. Royal Run er et løb i anledning af Kronprinsens 50 års fødselsdag i Danmarks fem største byer, herunder Esbjerg. Læs her hvordan du kommer rundt i byen 2. pinsedag.

Mandag d. 21. maj 2018 (2. pinsedag) afholdes der Royal Run i Esbjerg. Royal Run er et landsdækkende løb i Danmarks fem største byer i anledning af Kronprinsens 50 års fødselsdag. Bag Royal Run står DIF, DGI og Dansk Atletik Forbund. Eventen arrangeres i regi af Bevæg dig for livet - Danmarks største idrætsvision, som støttes af Nordea-fonden og TrygFonden.

I forbindelse med løbet vil der være nogle trafikale ændringer i Esbjerg. Læs herunder, hvordan du nemmest kommer rundt i byen - uanset om du er deltager, tilskuer, beboer, erhvervsdrivende eller på anden vis har ærinder i Esbjerg mandag 21. maj.

Trafikinformation

Her kan du finde information om trafikforholdene under Royal Run i Esbjerg.

Trafikinformation:
Der er lukket i området: Gl. Vardevej fra Parkvej til Grådybet og de stikveje, der er der.
Der bliver hængt "cirkusskilte" med oplysninger om løbet og afspærrede strækninger rundt på strategiske steder i nærheden af løberuterne.

Parkeringsforhold:
Der er gratis parkering på alle offentlige parkeringspladser i Esbjerg - undtaget dog indenfor den lukkede løbszone.Der er P-pladser tæt ved startområdet ved Rybners og Svømmestadion.

Transport til start:
Du kan køre gratis med bybusserne til stoppesteder på Gl. Vardevej, Parkvej, Spangsbjerg Kirkevej, Grådybet, Stormgade, Hjertingvej mod at vise din kvittering for startnummeret eller selve startnummeret.

Royal Run er et landsdækkende løb i anledning af Kronprinsens 50 års fødselsdag. Alle har mulighed for at løbe eller gå med i en af landets fem største byer: Aalborg, Aarhus, Esbjerg, Odense og København. Kronprinsen begynder sin dag med "One mile" (1,609 kilometer) i de fire første byer og afrunder festen med at løbe 10 kilometer i København/Frederiksberg.

Foreløbig er knap 65.000 tilmeldt Royal Run på landsplan, heraf knap 6.000 i Esbjerg.

Royal Run Esbjerg arrangeres lokalt af Esbjerg AM og Esbjerg Kommune.

Download rutekort som pdf

Download rutekort som jpg

Kommunikationschef Dansk Atletik Forbund & Kommunikationsansvarlig Bevæg dig for livet - Løb
Tlf: +45 20152220