Royal Run: Trafikale ændringer i Aalborg mandag 21. maj (2. pinsedag)

I forbindelse med Royal Run mandag 21. maj vil der være nogle trafikale ændringer i Aalborg. Royal Run er et løb i anledning af Kronprinsens 50 års fødselsdag i Danmarks fem største byer, herunder Aalborg. Læs her, hvordan du kommer rundt i byen 2. pinsedag.

Mandag d. 21. maj 2018 (2. pinsedag) afholdes der Royal Run i Aalborg. Royal Run er et landsdækkende løb i Danmarks fem største byer i anledning af Kronprinsens 50 års fødselsdag. Bag Royal Run står DIF, DGI og Dansk Atletik Forbund. Eventen arrangeres i regi af Bevæg dig for livet - Danmarks største idrætsvision, som støttes af Nordea-fonden og TrygFonden.

I forbindelse med løbet vil der være nogle trafikale ændringer i Aalborg. Læs herunder, hvordan du nemmest kommer rundt i byen - uanset om du er deltager, tilskuer, beboer, erhvervsdrivende eller på anden vis har ærinder i Aalborg mandag 21. maj.

Royal Run program 21. maj

I Aalborg afvikles Royal Run i tidsrummet 8.30 - 15.30 mandag 21. maj. Se eventprogram HER.

Relevant trafikinformation i forbindelse med Royal Run Aalborg mandag den 21. maj 2018

Parkeringsforhold:
• Sømandshjemmet
• P-huset ved Tolstrupsgade
• P-huset ved Kennedy Plads
• P-plads ved Åparken
• P-plads ved Ågade
• P-plads ved Frederikstorv
• P-huset ved Strandvejen
• P område ved Mølle Plads
• P område i Ø-gadekvarteret
• P område i Vejgaard Bymidte
• P plads ved SKAT og KMD
• Tilstødende gader - bemærk nogle steder kræves P-tilladelse!

Transport til start:
• Man kan gå fra både Aalborg Vestby Station og Aalborg Station.
• Man kan tage alle busser, der holder på Nytorv, hvilket majoriteten af buslinjer gør i Aalborg - eller stå af ved Kennedy centeret og gå det sidste stykke.

Trafikinformation:
• One mile-ruten vil være totalt afspærret.
• Nyhavnsgade vil være spærret i begge ender - fra Karolinelundsvej til Vesterå.
• Vi henviser til, at man sætter bilen på et af de ovenfor nævnte P-områder og går til startområdet derfra.

Royal Run er et landsdækkende løb i anledning af Kronprinsens 50 års fødselsdag. Alle har mulighed for at løbe eller gå med i en af landets fem største byer: Aalborg, Aarhus, Esbjerg, Odense og København. Kronprinsen begynder sin dag med "One mile" (1,609 kilometer) i de fire første byer og afrunder festen med at løbe 10 kilometer i København/Frederiksberg.

Foreløbig er mere end 60.000 tilmeldt Royal Run på landsplan.

Royal Run Aalborg arrangeres lokalt af Aalborg Kommune, DGI Nordjylland og Aalborg Atletik og Motion.

Download trafikkort som pdf

Download trafikkort som jpg

Se rutekort

Kommunikationschef Dansk Atletik Forbund & Kommunikationsansvarlig Bevæg dig for livet - Løb